سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

فیلم سینمایی «تنومند ۲ : سرانجام» به کارگردانی اس.اس. راجامولی در نخستین هفته اکران در سینماهای دنیا بیش از ۸۰ میلیون دلار فروخت و در رده سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های بازار جهانی ایستاد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، اين محصول باليوودي كه قسمت دوم فيلمي به همين نام است، هفته گذشته در 9هزار سالن سينما در گوشه و كنار جهان ازجمله 6500سالن در هند به نمايش عمومي درآمد و 81ميليون دلار فروخت. عملكرد تنومند2 در گيشه بسيار فراتر از «سلطان» سلمان خان بود كه سال2016 به نمايش درآمد و در هفته اول اكران جهاني 51 ميليون دلار به‌دست آورد.

«نگهبانان كهكشان: نسخه دوم» و «سرنوشت خشمگين» 2فيلم هاليوودي بودند كه در دنيا بيش از تنومند2 فروختند و سهم هندي‌ها از گيشه 81 ميليون دلاري فيلم بيش از 60 ميليون دلار بود. ضمن اينكه نماينده باليوود در بازار هاليوود هم بسيار مورد توجه قرار گرفت و با 10ميليون دلار فروش حاصل از اكران در 425سالن سومين فيلم پرفروش هفته در منطقه آمريكاي شمالي شد.

قسمت اول تنومند سال 2015 به بازار آمد و با 100ميليون دلار، پرفروش‌ترين فيلم هندي در تاريخ سينماي هند و سومين فيلم پرفروش هند در دنيا لقب گرفت. «پي كي» با بازي عامرخان با 123ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم هندي در دنياست كه سال2014 به نمايش درآمد و انتظار مي‌رود تنومند2 در يكي، ‌دو هفته آينده ركورد آن را بشكند.

کد خبر 368783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha